Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") platí pro internetový obchod www.at-dekor.webnode.cz, identifikační číslo: IČ76380866 (dále jen "pronajímatel"). Zodpovědná osoba Veronika Štěpánková (fyzická osoba), adresa Jetřichov 221, 549 83 Jetřichov , email: atelierveeja@email.cz. Živnostenský list vydal Živnostenský úřad města Broumov.

1.2 Poštovní adresa v případě písemného kontaktu je Jetřichov 221, 549 83 Jetřichov                                             Telefon pro vyřizování požadavků je +420 775 584 883.
Elektronická adresa pro vyřizování požadavků je atelierveeja@email.cz 
Číslo účtu a kód banky: 1228757004/2700 - UniCredit Bank.

1.3 Zákazník, který se rozhodne zapůjčit si nějaký předmět či předměty z webové stránky www.at-dekor.webnode.cz se stává nájemcem. Atelier Veeja vystupuje v roli pronajímatele.

1.4 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat při uzavírání rezervace ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.5 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí rezervační smlouvy. Rezervační smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.6 Znění obchodních podmínek může pronajímatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. Předmět smluvního vztahu

2.1 Půjčovna
Předmětem smluvního vztahu je přenechání movitých věcí ve vlastnictví pronajímatele nájemci, aby nájemce tyto věci užíval po předem sjednanou dobu a zaplatil za to pronajímateli nájemné. Pronajímané movité věci jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny jako předměty nájmu.

2.1.1 Atelier Veeja pronajímá pouze předměty zveřejněné na webových stránkách: www.at-dekor.webnode.cz, v sekci Půjčovna. Minimální výše objednávky je stanovena na 500 Kč.

2.2 Služby
Objednat lze jen ty služby, které jsou blíže specifikovány na webových stránkáchwww.at-dekor.webnode.cz. Objednávka těchto služeb proběhne písemně na uvedený email nebo vyplněním kontaktního formuláře na stránkách www.at-dekor.webnode.cz , v sekci Kontakty.

2.2.1 Cena za služby je individuální dle konkrétní poptávky. Cenová nabídka bude zaslána na zadaný email zákazníka.

3. Uzavření rezervační smlouvy

3.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a pronajímatel není povinen uzavřít rezervační smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2 Webové rozhraní stránky obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen pronájmů jednotlivého zboží a hodnoty vratné kauce. Ceny pronájmů za zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní E-Půjčovny. Tímto ustanovením není omezena možnost pronajímatele uzavřít rezervační smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3 Pro objednání zboží vyplní nájemce Kontaktní formulář ve webovém rozhraní webových stránek. (Před vyplněním kontaktního formuláře doporučujeme nájemci nejprve kontaktovat Atelier Veeja na e-mailové adrese: atelierveeja@email.cz, díky čemuž zjistí dostupnost pronajímaného zboží na termín akce a konkrétní cenovou nabídku.) Formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1 objednávaném zboží (objednávané zboží nájemce popíše do pole Zpráva v kontaktním formuláři),

3.4.2 identifikační údaje, telefonní kontakt a elektronickou adresu nájemce

3.4.3způsobu úhrady nájemného,

3.4.4 termín akce,na kterou je zboží pronajímáno (termín uvede nájemce do pole Zpráva před odesláním objednávky).

3.4.5místo konání akce

3.5 Před zasláním objednávky pronajímateli je nájemci umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky nájemce vložil. Objednávku odešle nájemce pronajímateli kliknutím na tlačítko "Odeslat". Údaje uvedené v objednávce jsou pronajímatelem považovány za správné. Pronajímatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení nájemci potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty nájemce uvedenou v objednávce (dále jen "elektronická adresa nájemce").

3.6 Odeslaná objednávka je návrhem rezervační smlouvy mezi pronajímatelem a nájemcem.

3.7 Pronajímatel se tímto zavazuje, že veškerá osobní data poskytnutá jakoukoliv formou pro vytvoření rezervace budou považována za důvěrná a nebudou poskytnuta žádnému dalšímu subjektu.

3.8 Pronajímatel následně elektronickou poštou na adresu nájemce potvrdí/upřesní volnou kapacitu požadovaných položek (akceptace), jejich přesné množství a vyčíslenu požadovanou výši vratné kauce pro konkrétní termín akce, který nájemce uvedl v objednávce.

3.9 Pronajímatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše nájemného, předpokládané výše vratné zálohy) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.10 Smluvní vztah mezi pronajímatelem a nájemcem vzniká doručením akceptace objednávky s potvrzením dostupnosti objednaného zboží v uvedený termín akce s přiloženou Rezervační smlouvou, jež bude pronajímatelem zasláno nájemci elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu nájemce.

3.11 Nájemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání rezervační smlouvy. Náklady vzniklé nájemci při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením rezervační smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí nájemce sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4. Ceny a platební podmínky

4.1 Ceny za půjčovné (pronájem) movitých věcí jsou uvedeny v ceníku, který zasílám na vyžádání. Cena za služby je individuální dle konkrétní poptávky a následně zaslané cenové nabídky (kalkulace).

4.2 Celková cena nájemného a výše vratné kauce (rezervační zálohy) bude vyčíslena v akceptaci objednávky, viz čl. 3.8 Obchodních podmínek.

4.3 Na základě zaslané akceptace o dostupnosti zboží, viz čl. 3.8. - 3.10. Obchodních podmínek, ze závazné objednávky bude nájemci zaslána faktura pro uhrazení rezervační zálohy ve výši vratné kauce a informace pro provedení platby.

4.4 Po obdržení Rezervační smlouvy je nájemce povinen do 3 pracovních dní uhradit rezervační zálohu na bankovní účet pronajímatele. Výše rezervační zálohy se rovná výši vratné kauce uvedené v akceptaci objednávky.

4.5 Cena nájemného je v případě bezhotovostní platby splatná nejpozději 10 kalendářních dnů před konáním akce, na které mají být předměty nájmu užívány, na bankovní účet pronajímatele. 

4.6 V případě bezhotovostní platby je nájemce povinen uhradit cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek nájemce uhradit cenu objednávky splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet pronajímatele.

4.7 Pronajímatel není plátcem daně z přidané hodnoty.

5. Smluvní pokuty

5.1 Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu pronajímateli nejpozději do 2 kalendářních dní od data akce, pro kterou byly předměty nájmu zapůjčeny (pronajaty). Za navrácení se považuje fyzické předání předmětů nájmu k rukám pronajímatele. Za každý den prodlení je pronajímatel oprávněn si strhnout finanční částku odpovídající 5 % z postoupené vratné kauce (rezervační zálohy). Pokud nájemce prokáže, že v uvedené lhůtě nemohl ze závažných důvodů (např. zdravotních) vrátit předměty nájmu, pronajímateli procenta z prodlení nenáleží.

5.2 Jestliže nájemce předměty nájmu nevrátí vůbec, náleží pronajímateli celá postoupená kauce.

5.3 Pokud nájemce zruší celou objednávku, dle čl. 7 Odstoupení od rezervační smlouvy Obchodních podmínek, ve lhůtě:

5.3.1 ve lhůtě 30 - 20 kalendářních dní před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 30 % z postoupené rezervační zálohy (kauce). Částka zaplacená za pronajaté předměty se vrací nájemci celá. Navrácení této částky společně se zbytkem kauce se uskuteční ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od zrušení objednávky.

5.3.2ve lhůtě 19 - 10 kalendářních dní před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 50 % z postoupené rezervační zálohy (kauce). Částka zaplacená za pronajaté předměty se vrací nájemci celá. Navrácení této částky společně se zbytkem kauce se uskuteční ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od zrušení objednávky.

5.3.3 ve lhůtě 9 kalendářních dní a kratší před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 80 % z postoupené rezervační zálohy (kauce). Částka zaplacená za pronajaté předměty se vrací nájemci celá. Navrácení této částky společně se zbytkem kauce se uskuteční ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od zrušení objednávky.

5.4 V případě zrušení celé objednávky kvůli neuskutečnění akce z důvodu vládních opatření pro Českou republiku, nebo nařízené karantény nevěsty/ženicha/oslavence, bude vrácena celá přijatá platba zpět na účet nájemce v plné výši. Bod 5.3 se neuplatňuje. Navrácení peněžních prostředků se uskuteční ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od odůvodněného zrušení objednávky.

6. Kauce

6.1 Kauce je finanční částka, kterou nájemce dobrovolně postupuje pronajímateli jako formu vratné zálohy. Výše kauce odpovídá přibližně 75 % tržní ceny pronajímaných předmětů. Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu ve stejném stavu jako je zapůjčil, je povinen navrátit přijatou kauci nájemci v plné výši. Při osobním předání nepoškozených předmětů nájmu je kauce vrácena ihned - převodem na účet nájemce.

6.2 Při převzetí poškozených, zničených nebo znehodnocených předmětů nájmu je pronajímatel oprávněn ponechat si kauci nebo její část, aby mohl předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu. Pokud není možné předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu, ponechá si pronajímatel kauci nebo její část, aby mohl pořídit předměty nájmu nové, srovnatelné s těmi, které byly na základě objednávky zapůjčený (pronajaty).

6.3 Výše vratné kauce je uvedena v rezervační smlouvě, kterou zasílá pronajímatel nájemci s akceptací objednávky, kterou nájemce učinil prostřednictvím e-shopu na webových stránkách: www.at-dekor.webnode.cz nebo je objednal jiným způsobem, z kterého je zřejmé, jaké předměty chce zapůjčit (pronajmout) a v jakém termínu si je přeje zapůjčit (pronajmout).

7. Odstoupení od rezervační smlouvy

7.1 Nájemce bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání nájemce nebo pro jeho osobu.

7.2. Odstoupení od rezervační smlouvy zašle nájemce písemně pronajímateli na adresu elektronické pošty atelierveeja@email.cz a uvede důvod odstoupení.

7.3 V případě odstoupení od rezervační smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek se rezervační smlouva od počátku ruší se započtením příslušné smluvní pokuty dle čl. 5.3. - 5.4. Obchodních podmínek.

7.4 V případě odstoupení od rezervační smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek vrátí pronajímatel peněžní prostředky přijaté od nájemce do pěti pracovních (5) dnů od odstoupení od rezervační smlouvy nájemcem, a to stejným způsobem, jakým je pronajímatel od nájemce přijal.

7.5 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je pronajímatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku nájemce na vrácení vratné kauce.

7.6 V případech, kdy má nájemce v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od rezervační smlouvy odstoupit, je pronajímatel také oprávněn kdykoliv od rezervační smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží nájemcem. V takovém případě vrátí pronajímatel nájemci celou přijatou částku bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený nájemcem.

8. Předání a převzetí předmětů nájmu

8.1 Pronajímatel předá předměty nájmu nájemci osobně, a to na adrese Ostašská 250, 549 54 Police nad Metují  nebo na jiném místě dle předchozí vzájemné dohody.

8.2 Pronajímatel se zavazuje předat předměty nájmu nájemci nejpozději dva (2) kalendářní dny před konáním akce, na které mají být předměty nájmu užívány. Tato povinnost pronajímateli vzniká za předpokladu, že nájemce zaplatil rezervační zálohu (kauci) nejpozději třicet (30) pracovních dnů před konáním akce, na které mají být předměty nájmu užívány. Lhůta pro předání předmětů nájmu není závazná, pokud se pronajímatel a nájemce dohodnou jinak. Od lhůty pro zaplacení rezervační zálohy (kauce) a nájmu se nelze odklonit.

8.3 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku nájemce, nese nájemce riziko a dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

8.4 Při převzetí je nájemce povinen předměty nájmu zkontrolovat, zda nejsou poškozené nebo jinak znehodnocené. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a bude se považovat za to, že nájemce převzal předměty nájmu bez jakýchkoliv vad či poškození.

9. Další práva a povinnosti smluvních stran

9.1 Odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu nese nájemce, a to od okamžiku převzetí předmětů nájmů až do doby navrácení těchto předmětů pronajímateli.

9.2 Pronajímatel není ve vztahu k nájemci vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

9.3 Pronajímatel je oprávněn k pronájmu movitého zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

9.4 Nájemce tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

10. Ochrana osobních údajů

10.1 Svou informační povinnost vůči nájemci ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen "nařízení GDPR") související se zpracováním osobních údajů nájemce pro účely plnění rezervační/nájemní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností pronajímatele plní pronajímatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.

12. Závěrečná ustanovení

12.1 Pokud vztah založený rezervační smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

12.2 Volbou práva dle čl. 12.1 obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

12.3 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

12.4 Rezervační smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

V Jetřichově dne 01.05.2022

© 2022 Atelier Veeja. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky